פוליש-חברות ניקיון והקשר בין השניים

פוליש וניקיון ! האם שאלנו את עצמנו אי פעם מדוע המילה פוליש נצמדת ברוב המקרים למילה ניקיון או הפוך ניקיון ופוליש ?ובכן בואו וננסה אחת ולתמיד לפתור את התעלומה ולהבין מה הקשר בין השתיים.

פוליש היא מילה שנכנסה ללקיסקון רק באמצע המאה הקודמת וזה רק לאחר שיצרו כמובן את מכונת הפוליש הראשונה.טעות בידינו היא לחשוב שפוליש זאת הברקה ע"י חומר שעוותי מותך ואין זאת כך כלל וכלל,שכן הפעולה שאנו מבצעים עם מכונת הפוליש היא קירצוף הרצפה להסרת ליכלוך קשה שהצתבר במשך הזמן על המרצפות וזאת הפעולה הנקראת פוליש באנגלית ובעיברית קירצוף.

חברות ניקיון לעומת זאת התחילו לצוץ כבר בתחילת המאה הקודמת והיו מציעות את שירותי הניקיון שלהם בעיקר למוסדות הגדולים ולעיריות המקומיות. שירותי הניקיון כללו בעיקר ניקיון שוטף של הרהיטים כמו ניגוב שולחנות,ושידות ניקוי חלונות והברקתן ניקוי וחיטוי של השירותים וכמובן שטיפת המרצפות.אז כפי שהזכרנו לעי"ל מטרת היצור של מכונת פוליש היתה לשמש את חברות הניקיון הרבות שצצו כדי לנקות משטחים גדולים ביתר קלות ע"י קירצוף עם מכונה וסקוטש' ברייט גס המנקה את המרצפות לחלוטין מכל השומנים או הליכלוכים הקשים הנוצרים מדריסת רגל רבה, ביתר קלות ובמהירות גבוהה.

ואז החלו המון חברות המיצרות חומרי ניקוי לייצר חומרים להברקת מרצפות מה שכולנו קוראים לו פוליש, אך אין זה כך החומר נקרא ווקס,וכך טעות בידנו או יותר נכון ללשוננו לקרוא לחומרים האלו פוליש. למשל לחומר האקרילי אנו קוראים פוליש אקרילי או להברקה הקריסטלית רבים מאיתנו טועים וקוראים לזה פוליש קריסטל אך אין זה אפילו קרוב לאמת שכן קריסטל אינו חומר העשוי השעווה כלל וגם האקרילי,הקריסטל עשוי מקווארץ והאקרילי מאקרילן מותך.

אז עכשייו אנו מבינים מדוע חברות ניקיון ניקראות ניקיון ופוליש או פוליש וניקיון .

תגים: , , , , ,

כתיבת תגובה